Yamaha FS1, DT, RD, Compleet aanbod van eersteklas zuigers

De cilinder en zuiger van het klassieke luchtgekoelde 2-takt Yamaha motorblok vormen samen de basis van dit degelijke stuk Japanse techniek. De oorsprong van deze bromfietsmotor ligt in de jaren '60 en hij werd in Nederland voor het eerst geïntroduceerd begin jaren '70, toen de FS1 op de markt kwam.
Lees meerDe cilinder en zuiger van het klassieke luchtgekoelde 2-takt Yamaha motorblok vormen samen de basis van dit degelijke stuk Japanse techniek. De oorsprong van deze bromfietsmotor ligt in de jaren '60 en hij werd in Nederland voor het eerst geïntroduceerd begin jaren '70, toen de FS1 op de markt kwam.
Tegenwoordig worden deze oldtimer bromfietsen zoals de FS1 en ook de RD, DT en TY gekoesterd door enthousiaste hobbyisten die er graag met hun brommer op uit trekken. Toch heeft ook de Yamaha techniek niet het eeuwige leven en kan het gebeuren dat op een gegeven moment de zuiger het begeeft. Oorzaken zijn bijvoorbeeld een vastloper door te weinig smering of kapotte zuigerveren. Bij maximaal 5400 toeren kan dit leiden tot forse motorschade.
Maar ook als er geen sprake is van schade kunnen er allerlei redenen zijn om een zuiger te vervangen. Vooral bij restauratieprojecten en motorrevisies gebeurt dit vaak, en ook om de bromfiets meer vermogen te geven wordt een cilinder vaak vervangen. Bij JMPB hebben we als Yamaha specialist een ruime sortering zuigers voor FS1, DT, RD en TY brommers. Deze zuigers zijn origineel Yamaha of afkomstig van bekende merken als Athena, Polini, Airsal en Pro-X. Ook kunt u bij ons zeer betaalbare aftermarket zuigers kopen die een voordelig alternatief zijn voor een duurdere merkzuiger.